1. Oprava asfaltových povrchov – za tepla.
Oravy vykonávame klasickým spôsobom:
- vypílením opravovaného miesta pílou na asfalt
- vybraním materiálu z opravovaného miesta
- vyfúkaním jamy
- penetráciou opravovaného miesta
- položením nového asfaltu do pripravenej jamy
- hutnením čerstvého asfaltu
2. Oprava ciest, chodníkov – asfaltových povrchov – za sudena.
a) pomocou asfaltovej katioaktívnej emulzie katebit S60
Je to progresívna metóda používaná a osvedčená v Južnej a v Severnej Amerike, Kanade,
Nemecku, Švédsku, Dánsku, Holansku, Rakúsku, Maďarsku, Chorvátsku, Poľsku a i na
Slovensku. Použitelnosť v teplotnom rozmedzí +10ºC a viac.
Výhody tohto spôsobu :
- odpadá riziko zachladnutia asfatu a tým nedostatočné zliatie tohto asfaltu s pôvodným okolitým povrchom, nehrozí riziko uvolnenia záplaty z vysprávky
- pri tomto spôsobe dochádza absolútnemu zliatiu asfaltovej záplaty s pôvodným okolím
- rovnosť vyspravovaného povrchu – nevznikajú po vysprávkach hrbole ani jamy
- flexibilnosť
- životnosť
2. pomocou vrecovného asfaltu KAREX.
Výhody tohto spôsobu :
- všetky výhody, ako pri predchádzajúcom spôsobe + možnosť použitia materiálu od +5 do vonkajšej teploty do -10ºC
- možnosť použitia i na cesty I. triedy (bežne sa používa na opravy jám a výtlkov na týchto
komunikáciách )
Ukážky z opráv.